NAJPIĘKNIEJSZE MIEJSCA NA ZAKYNTHOS

Mimo, że Zakynthos jest na tyle małą wyspą, że właściwie można jej poświęcić zaledwie jeden dzień, my wyjątkowo daliśmy jej więcej czasu na upojenie się widokami i zachwyt. Pierwszy dzień spędziliśmy na poznawaniu części najpiękniejszych miejsc na wyspie, a kolejny na tych bardziej topowych miejscach.

Wystartowaliśmy oczywiście z naszej miejscówki w Alikanas (o naszym hotelu niżej) i pojechaliśmy na północ wyspy. Plan był, by około południa znaleźć się na klifie, z którego rozpościera się pocztówkowy widok na Zatokę Wraku.

PLAŻA XIGIA

Jadąc wschodnim wybrzeżem Zakynthos, w pewnym momencie czuć specyficzny zapach siarki. To oznacza, że zbliżamy się do Plaży Xigia, która słynie ze swoich leczniczych właściwości, dzięki zawartej siarce w morzu w tej okolicy. Kąpiele siarkowe są zdrowe dla skóry m.in. skóra jest idealnie wygładzona. Sama plaża robi wrażenie – zejście do niej jest ze stromych schodów, a plaża to mała malownicza zatoczka, w której ma się wrażenie, że czas się zatrzymał.

AGIOS NIKOLAOS

Agios Nikolaos to drugi największy port na Zakynthos. Typowe greckie miasteczko, z malutką plaża i tawernami, z których czuć cudowne zapachy. Stąd warto również wypłynąć na Zatokę Wraku lub Błękitne Groty.

PRZYLĄDEK SKINARI

Przylądek Skinari to zdecydowanie jedno z najpiękniejszych miejsc na wyspie. Zresztą trzeba przyznać, że drugi dzień naszej wycieczki dookoła Zakynthos był zdecydowanie bardziej malowniczy niż pierwszy. Jadąc na przylądek Skinari w pewnym momencie zatrzymujemy się na rozstaju dwóch dróg – w jedną stronę dojeżdżamy do wiatraka i tawerny, która leży na pięknym klifie, a widok… zapiera dech w piersiach. Zatokę Wraku znamy z widoczków w necie, a tutaj widok powala chyba jeszcze bardziej 🙂 Z tego miejsca można również dopłynąć do Błękitnych Grot w dużo niższej cenie niż w pozostałych częściach wyspy.

WIDOK NA ZATOKĘ WRAKU/NAVAGIO BEACH

Widok, który po prostu trzeba zobaczyć będąc na Zakynthos! Wierzcie lub nie – znałam go ze zdjęć, z opisów, z pocztówek. Na własne oczy robi zupełnie inne wrażenie – po prostu jest moc 🙂 Na klifie warto pojawić się koło południa, ponieważ wtedy słońce oświetla całą Zatokę Wraku, dzięki czemu piasek jest niezwykle jasny. Jest jeden punkt widokowy, z balkonikiem wysuniętym nad przepaścią, jednak zdecydowanie bardziej polecam wybrać się dalej w prawo wzdłuż klifu. Nie oszukując nikogo – droga najprostsza nie jest i jeśli ktoś ma lęk wysokości lub boi się chodzić po skałkach lepiej niech sobie odpuści. Jednak widok rekompensuje wszystko. Zachwyt, na prawdę zachwyt 🙂

PORTO VROMI

Porto Vromi to dwie zatoczki, całkowicie oddzielone od siebie drogą. Jedna z nich prowadzi od strony Zatoki Wraku, a druga od strony miejscowości Maries. I się nie łączą, więc warto mieć na uwadze wybierając trasę. Zatoczki składają się na mały port, z którego można wybrać się do Zatoki Wraku. Biorąc pod uwagę ciężką trasę, by dojechać, to jeśli ktoś ma mniej czasu może sobie odpuścić to miejsce.

KAMPI (KAMBI SHIZA)

Kampi to niewielka wioska na zachodnim wybrzeżu. Słynie głównie z jednego z najpiękniejszych zachodów słońca na Zakyntos i tawern, w których można ów słońce podziwiać. Z tarasu tawerny rozpościera się kolejny cudowny widok na klify wpadające do turkusowej wody. Na wysokim klifie ustawiony jest także 18 metrowy krzyż, który upamiętnia ofiary greckiej wojny domowej.

PORTO LIMONIAS

Porto Limonias to miejsce, które warto odwiedzić nie tylko ze względu na cudowne widoki, ale również po to, by zatrzymać się na chwilę, coś zjeść, napić się drinka lub po prostu się zrelaksować. Porto Limonias to zatoczka, przy której wybudowano tawernę oraz zagospodarowano teren – na skałkach poustawiano leżaki i parasole, które dają nam chwilę ochłody od gorącego greckiego słońca. My miejsce wykorzystaliśmy w pełni – odpoczęliśmy, napiliśmy się pysznego frappe i wskoczyliśmy do bajecznie niebieskiego morza. Szczerze mówiąc, to chyba właśnie to miejsce, ze wszystkich na Zakynthos wspominam najprzyjemniej 🙂 Jeśli więc zastanawiacie się jakie są najpiękniejsze miejsca na Zakynthos to Porto Limonias zdecydowanie do nich należy!

PORTO ROXA

Porto Roxa to kolejna zatoczka oczywiście z tawerną i zagospodarowaną plażą z wejściem do morza. Kolejne miejsce idealne na odpoczynek.

A JEŚLI NIE ZWIEDZAMY TO CO?

Pewnie wielu z Was zastanawia się jednak nie tylko nad tym, co zwiedzać na Zakynthos, ale również jak zaplanować wyjazd. Z racji tego, że jak to zwykle nasz wyjazd był zaplanowany na ostatnią chwilę skorzystaliśmy tym razem z oferty Rainbow.  Nasze wymagania były dość proste – chcieliśmy dolecieć i mieć gdzie spać. To zdecydowanie się udało, gdyż nasz hotel położony w Alikanas był świetną bazą wypadową do zwiedzania wyspy, a gdy wracaliśmy zmęczeni mogliśmy ochłonąć przy hotelowym basenie lub rano zacząć dzień pysznym śniadaniem. I mimo, że hotel nie był ultraluksusowy, był zdecydowanie warty swojej ceny, a co więcej dla nas idealny. W ofercie Rainbow możemy również znaleźć hotele dla osób bardziej wymagających lub takie które posiadają formułę all inclusive – gdy chcecie jechać i niczym się nie martwić Przyznam szczerze, że Biuro Podróży Rainbow sprostało wszystkim naszym wymaganiom i możemy z czystym sumieniem go polecić.

Zakynthos jest wyspą wielu kolorów, z cudownymi zatokami, błękitnym morzem i piękną pogodą. Warto zdecydowanie ją odwiedzić, zarówno przed sezonem, gdy nie ma tłumów turystów lub w środku lata, aby spędzić cudowne wakacje.